Huurvoorwaarden

Reservatie

Het vakantieappartement kan gereserveerd worden via mail info@eden-beach.be of via de tab Reserveringen / kalender op de website www.eden-beach.be. Bij voorkeur wordt de website toegepast ter reservatie.

Indien uw boeking via mail verloopt, graag uw volledige naam en telefoonnummer in de mail te vermelden. Alsook het aantal personen en de periode waarin u het appartement wenst in te huren.

Na de reservering krijgt de huurder een gedateerde huurovereenkomst via mail.  In deze huurovereenkomst wordt het te betalen voorschot aangegeven met de betalingsgegevens. Dit voorschot dient binnen aangeduide termijn overgemaakt te worden.

De reservatie is bindend en definitief na het tijdig betalen van het voorschot door de huurder. Als gevolg van de betaling van het voorschot verklaart de huurder zich akkoord met de bepalingen opgenomen in de aan hem overgemaakte huurovereenkomst en de inventaris die beschikbaar is in de infomap in het appartement.

Bij een niet tijdige betaling van het voorschot verdwijnt de boeking automatisch uit het systeem na de 14e dag. Daarna kunnen wij uw boeking niet meer garanderen. 

Het voorschoot dient evenals als waarborg dus hoeft er geen extra transactie overgemaakt te worden als waarborg. Als er geen schade of vervreemding/extra kosten nav. de huurvoorwaarden vastgesteld werden na de eindinspectie van de verhuurder, dan wordt de waarborg uiterlijk binnen 14 dagen na het beëindigen van de verhuurperiode teruggestort door de verhuurder op het door de huurder aangegeven rekeningnummer.

Is er schade die het bedrag van de waarborg te boven gaat, dan is de huurder verplicht een aanvullende schadevergoeding te betalen. Schade kan eventueel gedekt worden door uw verzekering. Bij het niet naleven van de huisregels kan aanspraak gemaakt worden op de huurwaarborg.

Betaling van de huurprijs

De bedrag van de huurprijs omvat normaal verbruik van de energie, maw. elektriciteit, leidingwater en gas. Alsook de eindschoonmaak. Gelieve ecologisch om te springen met de energie.

Annulering door de huurder

Indien de huurder om welke reden dan ook, de huur van de vakantiewoning wenst te annuleren, dient hij de verhuurder hiervan onmiddellijk in kennis te stellen. Een telefonische mededeling hiervan dient per mail bevestigd te worden. De huurder blijft echter het volgende bedrag verschuldigd:

  • Bij elke annulatie wordt een administratieve kost van 25€ in rekening gebracht, ongeacht de periode voorafgaand aan uw huurperiode. Dit om de annulatie van onze poetsdienst en het boekingssysteem te vergoeden. 
  • Indien u wenst te annuleren 7dagen voor aanvang huurperiode wordt er 25% van de totale huurprijs aangerekend.

Indien er door de overheid dwingende maatregelen worden opgelegd zoals een lockdown met een totaalverbod op reizen, bent u uw reeds betaalde borg niet kwijt. U kan dan u uw reeds betaalde bedrag terug gestort krijgen. 

Verplichtingen voor de huurder

De huurder zal de vakantie woning betrekken als een goede huisvader. Dit omvat volgende afspraken:

  • De vakantiewoning wordt verhuurd voor maximaal 6 personen (inclusief kinderen), tenzij verhuurd voor max 2 personen.
  • In de vakantiewoning mag NIET binnen GEROOKT worden! Er zijn rookmelders aanwezig. Dit punt is opgezet om hygiënische redenen en om beschadigingen aan de vakantiewoning te voorkomen.

  • De huurder mag geen veranderingen aanbrengen aan de vakantiewoning.

  • De huurder mag geen geluidsoverlast veroorzaken voor omwonenden. In België is een wet van toepassing die overmatig geluid buitenshuis na 22u verbiedt.

  • De huurder dient de overeengekomen vertrek en aankomsttijden strikt te respecteren.

  • De huurder is verplicht het gehuurde vakantieappartement naar behoren te gebruiken en netjes opgeruimd en bezemschoon achter te laten, en alles terug op zijn oorspronkelijke plaats te zetten. Poetsmateriaal is aanwezig in de keuken en slaapkamer van het appartement. Indien het appartement niet naar behoren is achtergelaten zal er een overeenstemmend bedrag worden afgehouden van de waarborg. (zie inventaris die aanwezig is in de informatiemap ter plaatse)

  • Bij het verlaten van de vakantiewoning dient de huurder eveneens te zorgen dat de vuilnisbakken geledigd en gereinigd zijn. Er is een centrale afvalruimte in de kelders van het appartementsblok waar PMD en restafval kan geplaatst worden. Glas dient geplaatst te worden in een glascontainer in Oostende. Het sanitair en keukentoestellen dienen proper achtergelaten te worden, de propere vaat in de kasten, de vaatwasser leeg, het aanrecht afgewassen.

  • Zorg ervoor dat alle lichten uit zijn.

  • De centrale verwarming werkt autonoom en volgt een automatisch programma. Wanneer u er zelf niets aan veranderd zal het normaal nooit koud zijn. Bij het verhogen of verlagen graag terug naar normale instelling plaatsen. Ik kan de thermostaat ook regelen van op afstand.

  • Sluit bij vertrek alle ramen en deuren correct af. 

  • Bij vertrek sleutels achterlaten in appartement en inkomdeur dicht trekken.

Overhandigen van de sleutel / aankomst

De 2-sleutelsets van het vakantieappartement zal ik u normaliter steeds zelf overhandigen. Bij het niet kunnen aanwezig zijn zal de sleutel zich in een masterlock in de brievenbus van Eden-Beach bevinden. Deze bevindt zich aan de rechterzijde / onder van de inkom. De code zal telefonisch of via mail meegedeeld worden. 

Opgelet de inkomdeur valt in het slot en is van buiten zonder sleutel niet te openen. Mocht u zich toch buitensluiten, gelieve dan contact met mij op te nemen.

Bij verlies van de sleutel zal 100 euro worden afgehouden van de waarborg.   


Wat brengt u zelf mee?

Alles is normaal aanwezig in het appartement voor dagelijks comfort. U dient enkel te zorgen voor etenswaren. Beddengoed, badkamer handdoeken en keuken materiaal is voldoende aanwezig.


Afval

Afval (PMD, restafval en karton) dient gesorteerd te worden. Hiervoor staan er verschillende vuilnisbakken in de kelder. Glas moet u zelf in een glascontainer plaatsen op de in Oostende voorziene plaatsen. Een juiste aanwijzing kan je terug vinden in de infomap.


Honden

Het verblijven van 2 honden is toegestaan, meer kan indien overleg. 

Wij rekenen geen extra kosten aan voor het verblijf van uw hond, maar rekenen erop dat u de woning proper achterlaat, en evt. uitwerpselen op de koer achteraan of openbare plaatsen verwijderd.

We wijzen er wel op dat een hond niet is toegelaten op de zetel zonder gebruik van eigen dekentjes, alsook niet op de stoelen of tafels, in de bedden of in de douche. Honden uitwerpselen mogen niet in het toilet gedeponeerd worden. Alsook mogen de honden niet gewassen worden in de douche om zo verstoppingen te vermijden.

Er zijn poepzakjes aanwezig in het appartement. Deze zitten in het hondenbakje naast de kapstok in de inkom. Deze zijn verplicht als u gaat wandelen. Wanneer uw huisdier haren verliest, gelieve deze te verwijderen met de stofzuiger. Wanneer wij vaststellen dat deze regels niet zijn nageleefd zal er aanspraak worden gemaakt op de huurwaarborg.

Elke badstad heeft zijn regels omtrent honden op het strand, los of aan de leiband. Raadpleeg zeker op voorhand volgende website voor meer informatie https://www.oostende.be/honden.


Tot slot 

Wij wensen u een zeer aangenaam verblijf in ons vakantieappartement. Mocht u na uw verblijf bepaalde bemerkingen (zowel positief als punten van verbetering, dingen die u gemist hebt, ... ), dan nodigen wij u vriendelijk uit om deze met ons via mail of een geschreven nota in de gastenboek te delen, zo kunnen wij uw verblijf in de toekomst nog aangenamer maken.

Was u tevreden, dan kan u ons heel erg plezieren met een positieve review op onze facebookpagina, wij zijn u daar heel erg dankbaar voor.

Alvast bedankt!